Plan działania
na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi
potrzebami w Urzędzie Miasta i Gminy w Górze
na lata 2022-2023
Stosownie do przepisów art. 14 ust. 2 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 poz. 1696 z późn. zm.), ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Miasta i Gminy w Górze na lata 2022-2023.
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji |
Termin |
Sporządzenie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. |
Koordynator ds. dostępności |
|
I kwartał 2022 r. |
|
2
|
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami do dostępności w zakresie:
|
Koordynator ds. dostępności; Administrator systemu Informatycznego |
Udostępnienie informacji na stronach internetowych danych adresowych i kontaktowych podmiotów wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami np. dostosowanie BIP do standardu WCAG 2.1, wykorzystanie zdalnego dostępu online do usługi tłumacza języka migowego. |
Realizacja w całym okresie działalności koordynatora. |
3
|
Monitorowanie działalności Urzędu Miasta i Gminy w Górze, o której mowa w art. 14 ust. 1 Ustawy w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. |
Koordynator ds. dostępności;
|
Podejmowanie działań mających na celu usuwanie barier i zapobieganie ich powstawaniu. Realizowanie bieżących zadań UMIG z uwzględnieniem art. 6 Ustawy. |
Realizacja w całym okresie działalności koordynatora. |
4
|
Dołączenie Urzędu Miasta i Gminy w Górze do projektu OWDA. |
Koordynator ds. dostępności;
|
Przygotowanie oraz złożenie dokumentów aplikacyjnych do projektu OWDA. |
I kwartał 2022 r. |
5
|
Szkolenie z zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator ds. dostępności; Zewnętrzna firma |
Przeprowadzenie szkolenia dla pracowników z zakresu wspierania dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami. |
Realizacja w całym okresie działalności koordynatora. |
6
|
Zapewnienie dostępności nagrań obrad Rady Miejskiej osobom ze szczególnymi potrzebami |
Pracownik Biura Rady; Koordynator ds. dostępności;
|
Transkrypcja dźwięku na tekst z nagrania obrad Rady Miejskiej. |
Realizacja w całym okresie działalności koordynatora. |
7
|
Poprawa obsługi osób słabosłyszących. |
Koordynator ds. dostępności; Zewnętrzna firma |
Zakup i montaż pętli indukcyjnych w punkcie informacyjnym oraz w kasie UMIG w Górze. |
II / III kwartał 2022 r. |
8
|
Poprawa obsługi osób ze szczególnymi potrzebami. |
Koordynator ds. dostępności; Zewnętrzna firma |
System ten znacznie ułatwi i usprawni proces ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami |
III/ IV kwartał 2022 r. |
Góra, luty 2022 r.
Koordynator ds. dostępności:
Mateusz Szuszkiewicz
Zatwierdził:
(-) Irena Krzyszkiewicz
BURMISTRZ GÓRY