Skarbnik – Marek Balowski
Urząd Miasta i Gminy w Górze
56-200 Góra, ul. Adama Mickiewicza 1 – pok. 1
tel. +48 65 544 36 04
e-mail: skarbnik@gora.com.pl
Referat Księgowości Budżetowej
Główny księgowy (kierownik) – Lucyna Ciesielska
Urząd Miasta i Gminy w Górze
56-200 Góra, ul. Adama Mickiewicza 1 – pok. 2
tel. +48 65 544 36 06
PRACOWNICY:
Beata Buczyńska – Starszy Inspektor ds. księgowości budżetowej (pokój nr 23; tel. +48 65 544 36 09)
Halina Majewska – Starszy Inspektor ds. księgowości niepodatkowej (pokój nr 2; tel. +48 65 544 36 13)
Malwina Radojewska – Referent ds. obsługi kasowej (pokój nr 24; tel. +48 65 544 36 10)
Iwona Świetlik – Referent ds. księgowości budżetowej (pokój nr 23; tel. +48 65 544 36 57)
Elżbieta Daniłowicz – Referent ds. księgowości budżetowej i rozliczania podatku VAT (pokój nr 23; tel. +48 65 544 36 09)
ZADANIA REFERATU:
Do zakresu działania Referatu Księgowości Budżetowej należy:
1) współdziałanie z Wydziałami oraz gminnymi jednostkami organizacyjnymi w celu zapewnienia prawidłowego przebiegu wykonywania budżetu;
2) sprawowanie nadzoru nad realizacją budżetu gminy;
3) przygotowywane projektów zmian w budżecie gminy oraz zmian budżetu gminy;
4) opracowywanie informacji o przebiegu wykonywania budżetu i sprawozdania z wykonania budżetu;
5) prowadzenie kasy Urzędu;
6) prowadzenie ewidencji środków trwałych;
7) zapewnienie właściwego obiegu dokumentów księgowych w Urzędzie;
8) współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową i Urzędem Skarbowym w zakresie realizowanych zadań;
9) sporządzanie sprawozdań finansowych, statystycznych i dotyczących pomocy publicznej;
10) prowadzenie rozliczeń podatku VAT;
11) prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej budżetu gminy oraz Urzędu;
12) prowadzenie księgowości wpływów z tytułu opłat za użytkowanie wieczyste, czynszu dzierżawnego oraz mandatów karnych;
13) prowadzenie spraw dotyczących przekazywania zaliczek z tytułu zarządu nieruchomością wspólną na rzecz wspólnot mieszkaniowych;
14) prowadzenie rejestru umów, zamówień i zleceń kontrasygnowanych przez Skarbnika;
15) prowadzenie spraw związanych z bankową obsługą budżetu gminy;
16) prowadzenie spraw dotyczących zaciągania przez gminę kredytów i pożyczek oraz emisji obligacji;
17) współpraca z podmiotem kontrolującym w zakresie kontroli gospodarki finansowej gminnych jednostek organizacyjnych i jednostek pomocniczych gminy oraz kontroli wykorzystania środków budżetowych przekazanych w formie dotacji.
Referat Podatków i Opłat Lokalnych
Kierownik – Ewa Olejniczak
Urząd Miasta i Gminy w Górze
56-200 Góra, ul. Adama Mickiewicza 1 – pok. 21
tel. +48 65 544 36 52
PRACOWNICY
Patrycja Pamrocka – Referent ds. wymiaru zobowiązań podatkowych (pokój nr 20; tel. +48 65 544 36 11)
Marta Marcinkowska - Referent ds. egzekucji opłat za gospodarowanie odpadami (pokój nr 23; tel. +48 65 544 36 12)
Angelika Taler – Referent ds. wymiaru zobowiązań podatkowych (pokój nr 20; tel. +48 65 544 36 11)
Sylwia Mrozowska – Podinspektor ds. egzekucji należności podatkowych (pokój nr 14; tel. +48 65 544 36 39)
Anna Ulman – Podinspektor ds. księgowości podatkowej (pokój nr 21; tel. +48 65 544 36 08)
ZADANIA REFERATU:
Do zakresu działania Referatu Podatków i Opłat Lokalnych należy:
1) przedstawianie propozycji wysokości stawek podatków i opłat lokalnych;
2) dokonywanie wymiaru podatków;
3) wydawanie zaświadczeń potwierdzających dane z ewidencji podatkowej;
4) prowadzenie rejestru podatników;
5) prowadzenie księgowości podatkowej;
6) wydawanie zaświadczeń o nie zaleganiu w podatkach;
7) rozliczanie dochodów z tytułu opłaty targowej i parkingowej;
8) dochodzenie, w drodze egzekucji administracyjnej, należnych wpływów do budżetu;
9) dokonywanie zabezpieczeń hipotecznych należności budżetu gminy z tytułu podatków i opłat lokalnych, opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz z innych tytułów;
10) prowadzenie postępowań podatkowych w sprawach ulg, umorzeń i odroczeń należności podatkowych;
11) współpraca z podmiotem kontrolującym w zakresie kontroli podatników, gospodarki finansowej gminnych jednostek organizacyjnych i jednostek pomocniczych gminy oraz kontroli wykorzystania środków budżetowych przekazanych w formie dotacji;
12) realizacja uchwał Rady Miejskiej w sprawie ulg i zwolnień w podatkach lokalnych;
13) realizacja zadań z zakresu pomocy publicznej;
14) prowadzenie spraw dotyczących zwrotu podatku akcyzowego rolnikom;
15) wydawanie poświadczeń oświadczeń o prowadzeniu gospodarstwa rolnego.