Wstęp
Urząd Miasta i Gminy w Górze zobowiązuje się zapewnić dostępność do Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy w Górze zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data publikacji Biuletynu Informacji Publicznej: przed 23 września 2018 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2 listopada 2020 r.
Status pod względem zgodności z ustawą
Portal Internetowy jest częściowo zgodny z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Biuletyn Informacji Publicznej nie spełnia wszystkich wymagań standardu dostępności dla osób niepełnosprawnych WCAG 2.1. Aktualnie trwają prace nad dostosowaniem Biuletynu Informacji Publicznej do wspomnianego standardu.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością Biuletynu Informacji Publicznej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Arkadiusz Gortych, gortych@gora.com.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 65 544 36 35. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać: dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna i informacyjno-komunikacyjna
Urząd Miasta i Gminy w Górze mieści się w 2 lokalizacjach.
Budynek główny Urzędu położony jest w Górze przy ul. Adama Mickiewicza 1, 56-200 Góra.
Drugi budynek – siedziba Urzędu Stanu Cywilnego położony jest w Górze przy ul. Podwale 10, 56-200 Góra.
Podstawa prawna
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 26 sierpnia 2020 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.