Kierownik – Anna Hasiów
Urząd Miasta i Gminy w Górze
56-200 Góra, ul. Adama Mickiewicza 1 – pok. 017
tel. +48 65 544 36 36
e-mail: bo@gora.com.pl
PRACOWNICY
Roman Czołowski – Inspektor ds. gospodarczych (pokój nr 014; tel. +48 65 544 36 34)
Monika Kospiczewicz-Konury - Pomoc administracyjna ds. kancelaryjnych (pokój nr 18; tel. +48 65 544 36 00)
Weronika Mazur – Starszy Inspektor ds. obsługi jednostek pomocniczych (pokój nr 205; tel. +48 65 544 36 37)
Marta Michalska – Sekretarka ds. obsługi petenta (pokój nr 18; tel. +48 65 544 36 00)
Katarzyna Szejnkienig – Referent ds. obsługi rady i jej komisji (pokój nr 205; tel. +48 65 544 36 37)
Emilia Rott – Sekretarka ds. obsługi Burmistrza (pokój nr 101 tel. +48 65 544 36 03)
ZADANIA BIURA:
Do zakresu działania Biura Obsługi Organów Gminy należy:
1) obsługa sekretariatu Burmistrza, w tym prowadzenie korespondencji Burmistrza i Zastępcy Burmistrza;
2) prowadzenie kalendarza spotkań Burmistrza;
3) prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków wpływających do Urzędu, oraz nadzór nad załatwianiem skarg i wniosków;
4) prowadzenie książki kontroli Urzędu;
5) gromadzenie i analizowanie informacji prasowych dotyczących Gminy;
6) organizowanie konferencji prasowych;
7) prowadzenie spraw wynikających z interwencji interesantów u Burmistrza;
8) obsługa narad organizowanych przez Burmistrza;
9) prowadzenie rejestru zarządzeń Burmistrza;
10) zapewnienie obsługi Rady i jej Komisji;
11) prowadzenie rejestru uchwał Rady;
12) przesyłanie uchwał Rady Miejskiej organom nadzoru oraz do publikacji w dzienniku urzędowym,
13) przygotowywanie sprawozdań z realizacji uchwał Rady Miejskiej oraz informacji z wykonania planu pracy Rady Miejskiej;
14) prowadzenie rejestru wniosków i interpelacji radnych;
15) czuwanie nad terminowym załatwianiem interpelacji i wniosków radnych;
16) prowadzenie rejestru opinii Komisji;
17) koordynowanie realizacji wniosków zgłaszanych podczas obrad sesji Rady Miejskiej oraz wniosków Komisji Rady Miejskiej;
18) prowadzenie rejestru klubów radnych;
19) obsługa kancelaryjna Przewodniczącego Rady Miejskiej;
20) prowadzenie spraw związanych z konkursem Rady Miejskiej na prace magisterskie poświęcone Ziemi Górowskiej;
21) prowadzenie spraw dotyczących udostępniania herbu, hejnału i flagi miasta;
22) współpraca z jednostkami pomocniczymi gminy;
23) prowadzenie spraw w zakresie bieżącego utrzymania i funkcjonowania świetlic wiejskich;
24) zakładanie, utrzymanie i dbanie o stan techniczny urządzeń placów zabaw na obszarze wiejskim Gminy Góra oraz innych komunalnych urządzeń małej architektury;
25) prowadzenie ewidencji składników majątkowych sołectw Gminy Góra;
26) prowadzenie spraw związanych z organizacją na terenie gminy wyborów, ławników ludowych do sądu, sołtysów i rad sołeckich oraz konsultacji społecznych;
27) prowadzenie spraw dotyczących przyznawania odznaczeń państwowych na wniosek organów gminy, a także udostępnianie wniosków w sprawie odznaczeń zainteresowanym;
28) prowadzenie spraw z zakresu przynależności gminy do stowarzyszeń oraz związków międzygminnych;
29) prowadzenie spraw dotyczących funduszu sołeckiego, a w szczególności:
a) opracowywanie projektów aktów prawnych dotyczących funduszu sołeckiego,
b) informowanie sołectw o wysokości funduszu sołeckiego przypadającego na dane sołectwo,
c) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków sołectw o dofinansowanie przedsięwzięć w ramach funduszu sołeckiego,
d) opracowanie projektu wydatków funduszu sołeckiego, na podstawie wniosków sołectw,
e) przekazanie projektu wydatków funduszu sołeckiego Skarbnikowi celem ujęcia w projekcie budżetu gminy,
f) realizacja przedsięwzięć przewidzianych w ramach funduszu sołeckiego,
g) udzielanie informacji i wyjaśnień w sprawach funduszu sołeckiego i możliwości realizacji przedsięwzięć w jego ramach,
h) pomoc i współpraca z sołectwami w przygotowaniu wniosku;
30) monitorowanie i informowanie o możliwościach finansowania rozwoju obszarów wiejskich;
31) prowadzenie archiwum zakładowego;
32) administrowanie budynkiem Urzędu;
33) prowadzenie ewidencji składników majątkowych Urzędu;
34) ubezpieczanie majątku Urzędu;
35) zaopatrywanie Urzędu w materiały i sprzęt biurowy, prasę, publikacje i pieczęcie;
36) zapewnianie konserwacji sprzętu biurowego;
37) dozorowanie i sprzątanie budynku Urzędu;
38) obsługa samochodów służbowych Urzędu;
39) dysponowanie samochodami służbowymi Urzędu;
40) prowadzenie rozliczeń kierowcy samochodu służbowego (kart drogowych, zużycia paliwa i części, przebiegu kilometrów oraz czasu pracy kierowcy);
41) prowadzenie spraw z zakresu bhp i p.poż. Urzędu;
42) koordynowanie wykonywania nieodpłatnie kontrolowanej pracy na cele społeczne przez skazanych skierowanych przez sąd rejonowy;
43) wywieszanie w Urzędzie ogłoszeń sądowych i komorniczych;
44) utrzymanie gminnych urządzeń informacyjnych w mieście;
45) utrzymanie tablic ogłoszeniowych Urzędu w mieście Góra i zamieszczanie na nich ogłoszeń urzędowych;
46) prowadzenie kancelarii Urzędu;
47) zapewnienie obsługi petenta za pośrednictwem punktu informacyjnego, do którego zadań należy:
a) udzielanie informacji o funkcjonowaniu Urzędu i poszczególnych biur,
b) udzielanie informacji o procedurze załatwiania spraw w Urzędzie,
c) wydawanie druków wniosku-podania w celu załatwienia sprawy w Urzędzie,
d) dokonywanie nieodpłatnie kserokopii dokumentów dotyczących załatwianych spraw w Urzędzie,
e) poświadczanie za zgodność z oryginałem dokumentów oraz własnoręczności podpisu,
f) świadczenie usług kserograficznych na rzecz pracowników Urzędu, gminnych jednostek organizacyjnych, sołtysów,
g) przyjmowanie od interesantów pism (podań) do załatwienia w Urzędzie,
h) udzielanie informacji teleadresowych dotyczących Urzędu oraz gminnych jednostek organizacyjnych,
i) obsługa centrali telefonicznej,
j) udzielanie podstawowych informacji o Gminie Góra,
k) udostępnianie materiałów promocyjnych o Gminie Góra,
l) otwieranie i zamykanie budynku Urzędu,
m) dokonywanie obchodu Urzędu i sprawdzenie czy nie doszło do włamania i szkody w mieniu Urzędu,
n) prowadzenie listy obecności pracowników Urzędu,
o) prowadzenie rejestru wyjść pracowników Urzędu,
p) prowadzenie ewidencji osób przebywających w Urzędzie poza godzinami pracy,
q) wydawanie kluczy do pomieszczeń biurowych i gospodarczych dla pracowników Urzędu,
r) przyjmowanie do przechowania w sejfie i wydawanie pracownikom Urzędu pieczęci urzędowych,
s) prowadzenie apteczki Urzędu.