Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw
Sprawy kierowane do Urzędu Miasta i Gminy w Górze przyjmowane są w Punkcie Informacyjnym mieszczącym się w na parterze budynku głównego Urzędu przy ul. Adama Mickiewicza 1, lub bezpośrednio w komórkach organizacyjnych Urzędu.
Sprawy mogą być przekazywane osobiście, za pośrednictwem poczty, elektronicznej skrzynki podawczej, a także drogą e-mailową, faksem lub w inny dostępny sposób. Sprawy mogą być wnoszone również ustnie do protokołu.
Sposób postępowania z dokumentami dostarczonymi do Urzędu określa instrukcja kancelaryjna dla organów gmin i związków miedzygminnych wprowadzona zarządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999 roku (Dz.U. Nr 112, poz. 1319 z późniejszymi zmianami).
Zgodnie z § 26 instrukcji kancelaryjnej sprawy załatwiane są według kolejności ich wpływu i stopnia pilności.
Termin załatwiania spraw
Termin załatwiania spraw określają przepisy prawa. Jeżeli przepisy nie regulują terminów załatwienia danej sprawy, stosuje się przepisy kodeksu postępowania administracyjnego (KPA).
Zgodnie z KPA, niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ.
Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym - w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.
Do terminów tych nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Stan przyjmowanych i załatwianych spraw
Do czasu wdrożenia systemu informatycznego umożliwiającego bieżące śledzenie, poprzez stronę BIP Urzędu Miasta i Gminy w Górze, stanu przyjmowanych i załatwianych spraw, informacje na ten temat udzielane są telefonicznie, listownie lub pocztą elektroniczną (e-mail) przez pracowników Urzędu prowadzących sprawę.