Naczelnik – Leszek Szendryk
Urząd Miasta i Gminy w Górze
56-200 Góra, ul. Adama Mickiewicza 1 – pok. 105
tel. +48 65 544 36 30
e-mail: gk@gora.com.pl
PRACOWNICY:
Jolanta Strzeczkowska – Zastępca Naczelnika (pokój nr 104; tel. +48 65 544 36 51)
Paulina Zarwańska – Referent ds. obrotu mieniem komunalnym (pokój nr 106; tel. +48 65 544 36 28)
Jadwiga Kieruzel-Kaszkur – Inspektor ds. lokali komunalnych (pokój nr 200 tel. +48 65 544 36 40)
Agnieszka Mazur – Starszy Inspektor ds. obrotu mieniem komunalnym (pokój nr 108; tel. +48 65 544 36 31)
Marzena Srebniak – Starszy Inspektor ds. mieszkaniowych (pokój nr 106; tel. +48 65 544 36 28)
Mateusz Łaszewski – Podinspektor ds. utrzymania dróg gminnych (pokój nr 108; tel. +48 65 544 36 43)
Natalia Tomaszewska – Referent ds. rozliczania wspólnot mieszkaniowych (pokój nr 200 tel. +48 65 544 36 40)
Adrian Morawiecki – Administrator ds. lokali komunalnych (pokój nr 106; tel. +48 65 544 36 59)
Monika Lewandowska - Referent ds. geodezji (pokój nr 108; tel. +48 65 544 36 31)
ZADANIA WYDZIAŁU:
Do zakresu działania Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Spraw Komunalnych należy:
1) prowadzenie gospodarki lokalami mieszkalnymi i użytkowymi będącymi w zasobach komunalnych;
2) przygotowywanie spraw mieszkaniowych dla Społecznej Komisji Mieszkaniowej przy Burmistrzu i jej obsługa;
3) zarządzanie w imieniu gminy komunalnymi lokalami mieszkalnymi i użytkowymi;
4) prowadzenie księgowości wpływów z tytułu czynszu za komunalne lokale mieszkalne
i użytkowe oraz windykacja należności z tego tytułu;
5) planowanie oraz realizacja remontów komunalnych lokali mieszkalnych i użytkowych;
6) prowadzenie remontów komunalnych lokali mieszkalnych i użytkowych przez grupę remontową;
7) sprawowanie zarządu nieruchomością wspólną we wspólnotach, w których gmina posiada swoje udziały;
8) prowadzenie spraw z zakresu utrzymania i eksploatacji oświetlenia ulicznego;
9) prowadzenie spraw dotyczących zakładania, rozszerzania i nadzoru nad właściwym utrzymaniem cmentarzy komunalnych;
10) nadzór nad cmentarzami wojennymi i wyznaniowymi;
11) prowadzenie spraw z zakresu utrzymania porządku i czystości na nieruchomościach komunalnych, w tym:
a) nadzór nad sprzątaniem ulic, placów i terenów miejskich oraz usuwaniem odpadów z terenów administrowanych przez zarządcę gminnego,
b) nadzór w zakresie utrzymania terenów zielonych na terenach miejskich;
12) prowadzenie spraw dotyczących organizacji i działalności targowisk i hal targowych, w tym opracowywanie projektu regulaminu targowiska i propozycji jego zmian;
13) utrzymanie oraz dbanie o stan techniczny urządzeń placów zabaw na terenie miasta Góra;
14) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego;
15) gospodarowanie nieruchomościami komunalnymi (rolnymi, innymi niż rolne, zabudowanymi, niezabudowanymi, lokalowymi) w zakresie uregulowanym ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami i uchwałami Rady , a w szczególności:
a) sprzedaż, oddawanie w użytkowanie wieczyste, użyczenie, dzierżawę lub najem nieruchomości komunalnych,
b) sprzedaż lokali mieszkalnych i użytkowych na rzecz najemców,
c) przekazywanie w trwały zarząd nieruchomości gminnym jednostkom organizacyjnym oraz wygaszenie trwałego zarządu,
d) prowadzenie spraw związanych z zamianą gruntów,
e) prowadzenie spraw związanych z obciążaniem nieruchomości ograniczonym prawem rzeczowym,
f) prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą gruntów użytkownikowi wieczystemu tych gruntów,
g) określanie udziałów we współużytkowaniu wieczystym, oraz współwłasności gruntów przy sprzedaży lokali,
h) przygotowywanie i przekazywanie wniosków do kancelarii notarialnej o zawarcie umów z nabywcami nieruchomości i lokali,
i) wydawanie zaświadczeń o spłacie wierzytelności zabezpieczonych hipoteką,
j) przygotowywanie zleceń na ustalanie wartości nieruchomości gminnych i inwentaryzację nieruchomości i budynków,
k) ustalanie na podstawie szacunku nieruchomości wysokości opłat za użytkowanie wieczyste lub trwały zarząd, oraz pierwszej opłaty z tytułu użytkowania wieczystego w wypadku zbycia nieruchomości przed upływem 10 lat,
l) przygotowywanie materiałów do aktualizacji opłat z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu gruntów,
m) przygotowywanie wypowiedzeń stronom opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste i trwały zarząd gruntów z równoczesną ofertą nowej jej wysokości,
n) przygotowywanie dokumentów do rozwiązania umów notarialnych w związku z niezabudowaniem nieruchomości w ustalonym terminie,
o) przygotowywanie dokumentów do zmiany umów w sprawach: zmiany udziałów, powierzchni lokali , terminów zabudowy i okresów użytkowania wieczystego,
p) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem prawa pierwokupu,
q) przygotowywanie umów dzierżawy terenów gminnych , prowadzenie rejestru dzierżawców terenów dzierżawionych,
r) prowadzenie spraw związanych z regulowaniem stanu prawnego w księgach wieczystych i sporządzanie wniosków o wydawanie odpisów z ksiąg wieczystych,
s) prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności i nieodpłatnego nabycia prawa własności,
t) prowadzenie ewidencji wieczystych użytkowników,
u) prowadzenie rejestrów sprzedawanych i dzierżawionych nieruchomości;
16) prowadzenie spraw związanych z podziałem nieruchomości, w tym przygotowywanie decyzji zatwierdzających projekty podziału nieruchomości oraz rozgraniczenia nieruchomości, przygotowywanie dokumentów do podziału nieruchomości gminnych;
17) prowadzenie spraw związanych z wypłatą odszkodowań za grunty przejęte z mocy prawa na potrzeby publiczne;
18) przygotowywanie zleceń oraz nadzór nad pracami geodezyjnymi i kartograficznymi wykonywanymi dla potrzeb Urzędu;
19) przygotowywanie dokumentów do wywłaszczenia nieruchomości po wcześniejszych bezskutecznych negocjacjach w sprawie jej nabycia w drodze umowy;
20) przygotowywanie dokumentów do zwrotu nieruchomości w wypadku, gdy stała się zbędna na cel określony w decyzji o wywłaszczeniu;
21) prowadzenie spraw związanych z ustaleniem opłat adiacenckich, w związku ze wzrostem wartości nieruchomości z tytułu:
a) podziału nieruchomości,
b) wybudowania przez gminę urządzeń infrastruktury technicznej;
22) przygotowywanie i prowadzenie postępowania w sprawach związanych ze scaleniem nieruchomości;
23) prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem miejscowości i ulic oraz numeracją porządkową nieruchomości;
24) przygotowywanie i prowadzenie postępowania w sprawach związanych z komunalizacją nieruchomości Skarbu Państwa;
25) przygotowywanie wniosków o przejęcie nieruchomości lub ich części;
26) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem dróg zarządzanych przez gminę, w tym dróg śródpolnych;
27) zapewnienie prawidłowego oznakowania dróg oraz utrzymania oznakowania w odpowiednim stanie technicznym;
28) wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego drogi zarządzanej przez gminę;
29) współpraca z podmiotami realizującymi zadania komunalne w zakresie zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków, zaopatrzenia w ciepło, gospodarki nieruchomościami komunalnymi, w tym zasobem mieszkaniowym, utrzymania porządku i czystości na terenach komunalnych, gromadzenia, segregacji i wywozu odpadów, prowadzenia wysypiska, a także administrowania cmentarzem komunalnym i targowiskiem miejskim;
30) wykonywanie przysługujących gminie kompetencji organu właścicielskiego w spółkach kapitałowych, w których gmina posiada swoje udziały w zakresie nadzoru merytorycznego;
31) prowadzenie spraw z zakresu ochrony zabytków;
32) tworzenie, zmiana i zapewnienie funkcjonowania stref płatnego parkowania.